Grootste online IT opleider

Beste klantenservice

Veel e-learning in prijs verlaagd

Na betaling, direct starten

Ontwikkel je tot Scrum Master

€ 825,00
€ 998,25 Incl. BTW

Bestellen namens een bedrijf?

Duur: 18 uur |

Taal: Engels (US) |

Online toegang: 365 dagen |

Gegevens

Ben jij een raadgever, een inspirator, een facilitator en een communicator? Ligt jouw interesse in software ontwikkeling én project management? Dan is de rol van scrum master iets voor jou! In dit ontwikkelpad doe jij alle nodige kennis en vaardigheden op om als scrum master aan de slag te gaan.

Een scrum master heeft als belangrijkste taak het scrumteam optimaal te laten presteren. Hiervoor ziet de scrum master erop toe dat de regels van de scrummethodiek worden gevolgd en enthousiasmeert hij of zij het team om volgens de methodiek te werken. Lopen de teamleden ergens tegenaan? Dan is het aan de scrum master de knelpunten op te lossen, zodat het team zich volledig kan focussen op het project en er geen onnodige vertraging wordt opgelopen.

Wanneer je kiest voor dit ontwikkelpad, krijg jij:

  • toegang tot de trainingen Agile Project Management Fundamentals, Software Practices (SCRUM), Professional Scrum MasterTM level I (PSM I) en Professional Scrum MasterTM level II (PSM II). Daarnaast krijg je toegang tot nog veel meer trainingen, proefexamens, bootcamps, e-books enzovoort.
  • optimale voorbereiding op de examens PSM I en PSM II zodat jij de officieel erkende certificeringen kan behalen.
  • begeleiding van ons Learning & Development team, samen met jou stellen we doelen, maken we een planning en monitoren we je voortgang.

Dit ontwikkelpad is ideaal om jouw STAP budget in te zetten.

Agile Project Management Fundamentals

Alvorens je je gaat verdiepen in de scrum methodiek is het belangrijk dat je kennis maakt met Agile. scrum is namelijk een van de vele Agile methodieken. In deze training maak je kennis met Agile Projectmanagement. Je leert de Agile methodiek toe te passen in een projectgeoriënteerde werkomgeving. Tenslotte maakt je kennis met de Agile planning en de verschillende tools en methodes die Agile teams gebruiken om hun projecten te monitoren.

Software Practices (SCRUM)

In deze training leer jij de principes kennen die horen bij de scrum methodiek. Je krijgt een overzicht van het proces, de samenstelling van een scrum team, scrum artifacts en de INVEST richtlijnen. Tot slot kom je meer te weten over scrum vergaderingen en user stories.

Professional Scrum MasterTM level I (PSM I)

Na het volgen van de basistrainingen ben jij klaar om jezelf te ontwikkelen tot Professional Scrum MasterTM level I. Hiervoor kan jij deelnemen aan de Live online bootcamp. In twee live sessies leert de expert jou alles over onder andere het scrum framework, het ontwikkelen van mensen en teams en agile organisaties.

De sessies zijn live, dus houdt de datums goed in de gaten. Komt de datum niet uit, kijk dan de replay sessies terug.

Deze bootcamp bereidt jou voor op het PSMI examen. Voor een goede voorbereiden is het raadzaam ook de bronnen uit dit leerpad te raadplegen, zoals de Scrum guide en de suggested reading.

Professional Scrum MasterTM level II (PSM II)

Wanneer je wil deelnemen aan de PSM II Bootcamp, is het raadzaam te beschikken over geavanceerde Scrum-kennis, diepgaande Scrum-ervaring en/of de Bootcamp Professional Scrum Master level I (PSM I) hebben gevolgd voordat deze Bootcamp wordt gevolgd.

Deze bootcamp helpt jou in je ontwikkeling tot Professional Scrum MasterTM level I I. De bootcamp bestaat uit 1 live sessie. Je leert over het beheren van producten met Agility, professioneel producten ontwikkelen en leveren en de agile organisatie ontwikkelen.

Deze bootcamp bereidt jou voor op het PSMII examen. Voor een goede voorbereiden is het raadzaam ook de bronnen uit dit leerpad te raadplegen, zoals de Scrum guide en de suggested reading.

Resultaat

Wanneer je dit ontwikkelpad hebt afgerond heb jij alle kennis die een echte scrum master in huis moet hebben. Je bent bekend met het Scrum Framework, kent de Scrum Guide, hebt kennis over het ontwikkelen van mensen en teams en bent bekend met de Agile organisaties. Tevens ben jij in staat producten te beheren met Agility, kun jij professioneel producten ontwikkelen en leveren en ben jij in staat de agile organisatie te ontwikkelen.

Let op, examenvouchers zijn niet inbegrepen bij de prijs.

Voorkennis

Geen voorkennis vereist.

Doelgroep

Softwareontwikkelaar, Webontwikkelaar, Projectmanager

Inhoud

Ontwikkel je tot Scrum Master

18 uur

Agile Principles, Methodologies, and Mindset

  • start the course
  • describe the evolution from waterfall to Agile development
  • describe the Agile Manifesto and identify Agile principles and values
  • contrast the characteristics of Agile project development with traditional project development
  • describe characteristics of the Agile project management model
  • describe the characteristics of the Scrum Agile project management methodology
  • describe the characteristics of the XP Agile development methodology
  • describe the characteristics of lean development
  • describe the characteristics of Kanban and its role in Agile development
  • describe Scrum-ban, the combination of Scrum and Kanban
  • describe the characteristics of the Crystal family of methodologies
  • describe the Agile feature-driven development (FDD) Agile methodology
  • describe the principles underlying the Dynamic Systems Development Method (DSDM) Agile project management and systems delivery framework
  • describe Agile modeling and its role in the Agile design and development process
  • describe disciplined Agile delivery (DAD) methodology and how it can be used to extend Scrum
  • describe the role of test-driven development (TDD) and behavior-driven development (BDD) in Agile projects
  • describe the role of behavior-driven development (BDD) in Agile projects
  • describe the considerations in moving to Agile
  • identify key Agile thinking tools that users transitioning to Agile should adopt
  • describe the considerations in selecting one or more Agile models
  • describe the considerations involved in initiating an Agile project
  • describe the steps in creating an Agile product vision or product roadmap
  • describe the concept of chartering an Agile project
  • contrast contracts that are suitable for Agile projects versus contracts that are suitable for traditional projects
  • describe the role of documentation in an Agile project
  • identify the considerations in selecting and adopting one or more Agile methodologies and strategies for engaging stakeholders in an Agile project.

Agile Planning

  • start the course
  • outline at a high level the features of Agile planning
  • describe Agile project scope and project roadmap
  • describe use cases and personas within the context of Agile software design
  • describe how to create user stories for an Agile project
  • describe how story maps can be used in an Agile project
  • describe how to estimate user story points for an Agile project
  • describe how to use relative sizing in an Agile project
  • describe how to use Wideband Delphi and planning poker in an Agile project
  • describe how to use affinity estimation in an Agile project
  • describe how to estimate using ideal days in an Agile project
  • describe how to estimate an Agile team's velocity
  • describe how to use value-based prioritization in an Agile project
  • describe how to prioritize Agile user stories with the MoSCoW model
  • describe the use of the Kano model for prioritizing requirements in Agile projects
  • describe how to use priority matrices in Agile projects
  • describe how split and combine user stories in an Agile project
  • describe how to assign user stories to iterations in an Agile project
  • practice identifying the considerations for creating and managing a product backlog in an Agile project

Planning and Monitoring Iterations in Agile Projects

  • start the course
  • identify the main considerations for Agile iteration planning
  • identify the main activities in Agile iteration planning
  • identify the steps in creating an iteration backlog
  • describe the process of breaking up Agile stories into tasks
  • describe the process of estimating the duration of Agile tasks
  • describe the use of work in progress (WIP) limits in an Agile project
  • identify the types of Agile scheduling buffers
  • describe how to calculate a buffer for an Agile project
  • describe the considerations for iteration planning for complex projects
  • describe how to monitor iteration progress with daily standups
  • describe the purpose of backlog grooming and the role of backlog grooming meetings
  • identify how Agile release plans may need to be updated during and after iterations
  • describe the tools that can be used to chart iteration and project release information
  • describe how to measure earned value management (EVM) and use Agile KPIs for an Agile project
  • describe the purpose of retrospective meetings at the end of iterations
  • describe how the five whys can be used for root cause analysis in retrospective and describe its limitations in Agile projects
  • describe the use of fishbone diagram analysis for root cause analysis in Agile projects
  • describe Agile product feedback loops
  • describe risk management in Agile iterations
  • describe the use of pre-mortems to avoid potential problems occurring in Agile projects
  • describe the use of variance and trend analysis to assess an iterations
  • describe how introspectives can be used periodically to assess current state and steps for improvement
  • describe the use of value stream mapping in Agile projects
  • identify the Agile quality processes used throughout development
  • describe how testing is incorporated into Agile development
  • describe how continuous integration is used in Agile projects
  • identify the considerations for planning and monitoring iterations in an Agile project

Engaging Agile Stakeholders and Leading Agile Teams

  • start the course
  • describe the types of stakeholders and strategies for engaging them
  • describe the phases of the agile project management model (APM) and the type of stakeholder engagement that should occur at each phase
  • describe the role of participatory decision making in agile projects
  • describe the use of a decision gradient in an agile project
  • use a case study to illustrate the use of a decision gradient in an agile project
  • contrast the role of traditional project manager with that of agile project leader
  • describe the characteristics of an agile project leader
  • describe the characteristics of an agile teams
  • describe the causes for problems within an agile team
  • describe how agile teams can be scaled
  • describe how Scrum can be scaled
  • describe how challenges of distributed agile teams can be overcome
  • describe the role of coaching in an agile project
  • describe the steps that can be taken to improve the performance of an agile team
  • describe the use of the developmental mastery model, Shu-Ha-Ri with an agile team
  • describe the user of the developmental mastery model, Dreyfus model of skill acquisition, with an agile team
  • describe how to apply Tuckman's model of group development with an agile team
  • describe how to support good communication and knowledge sharing with customers and within agile teams
  • describe agile communication tools
  • describe how games can be used to foster collaboration, communication and innovation in agile teams
  • identify how to engage with stakeholders and teams in an agile environment

Software Practices (SCRUM): SCRUM Roles

  • start the course
  • describe the Agile Manifesto
  • list the 12 principles behind the Agile Manifesto
  • describe the Scrum framework
  • use the five Scrum values to build a foundation for teamwork and continuous improvement for a team
  • describe how inspection, adaptation, and transparency can improve how people work together toward common goals
  • describe how the Product Increment is developed throughout the lifecycle of your project
  • use the Scrum values and rules to assist the Scrum Master, team members, and stakeholders to protect the Sprints
  • use the roadmap release schedule to determine the end of a Scrum project
  • list the three core roles defined in the Scrum framework
  • define the two types of project members and the rules they must obey in Scrum development
  • describe the key Product Owner role in a Scrum software development team
  • describe the Scrum Master role in a Scrum software development team
  • describe the role of a Scrum Team within a Scrum software development team
  • describe the Project Manager's role responsibilities required by the Scrum environment
  • describe best practices when assigning Scrum roles
  • describe the four Scrum artifacts and their role in the context of the Scrum Team and Scrum Theory
  • describe the Product Backlog
  • use SPIKEs to discover more information in order to resolve an issue
  • describe how User Stories are defined, constructed, prioritized, and groomed for inclusion into the Sprint Backlog during Sprint Planning
  • identify fat Product Backlog items (PBIs) that require splitting into smaller User Stories in a Scrum project
  • describe the Scrum Sprint Backlog
  • describe the Scrum Sprint Burn Down Chart
  • describe the Scrum Product Increment
  • describe the independence criterion in the INVEST guidelines
  • describe the negotiable criterion in the INVEST guidelines
  • describe the valuable criterion in the INVEST guidelines
  • describe the estimable criterion in the INVEST guidelines
  • describe the small criterion in the INVEST guidelines
  • describe the testable criterion in the INVEST guidelines

Software Practices (SCRUM): SCRUM Meetings

  • start the course
  • describe the four Scrum meetings, when they occur, who attends, and the discussions that take place in each meeting
  • describe how the Sprint Goal and Sprint Backlog are created in the Sprint Planning meeting in Scrum software practices
  • describe how the Daily Standup meetings are structured with the Scrum Master and Scrum Team in Scrum software practices
  • describe how the Sprint Retrospective meeting assists the Scrum Master, Scrum Team, and Product Owner to adapt their practices and behaviors toward continual process improvement
  • describe how the Sprint Retrospective Meeting in Scrum can reveal insights into the last Sprint and identify areas that have room for improvement
  • describe how the Product Backlog Grooming Meeting in Scrum allows the team to review the top level user stories to determine whether they are ready to move into the next Sprint
  • describe how the Sprint Review Meeting allows Scrum members and stakeholders to inspect and adapt the product as it is being developed
  • describe how the Scrum of Scrums Meeting facilitates communication and collaboration between teams working on a large project
  • use the Definition of Done (DoD) checklist in Scrum to ensure that the best practices are followed during the development of high-quality software
  • describe the advantages of using smaller user stories when preparing for a Sprint in Scrum
  • describe how to write consumer user stories
  • size user stories in a product backlog using Scrum principles
  • describe how and why teams split user stories into tasks to track user stories' progress in a Sprint
  • describe how the Scrum Master can encourage self-organization within the Scrum Team
  • describe User Stories
  • split EPICs into a hierarchy of User Stories that can be completed in a single Sprint
  • describe the SCRUM Story Board
  • describe the lifecycle of a User Story
  • break down an EPIC into component User Stories
  • split User Stories into small slices using heuristics
  • split large User Stories into small slices using business data patterns
  • split User Stories by identifying the simple and complex patterns
  • use tasks to measure a team's progress and keep the entire team on track
  • use the SMART tasks to break down tasks into manageable portions of the User Story
  • use INVEST guidelines to develop high-quality User Stories
  • describe some of the ways technical debt accumulates and makes a product unstable
  • describe how to bring technical debt under control
  • describe the advantages associated with deferring detailed specifications in Scrum
  • use the team's velocity to estimate their capacity in the next Sprint
  • describe how to manage the Sprint
  • describe how to limit the work in progress

Suggested Reading for Professional Scrum Master™ I

Suggested Reading for Professional Scrum Master™ I

Scrum guide

Scrum guide

Suggested Reading: Professional Scrum Master™ II

Suggested Reading: Professional Scrum Master™ II

Opties bij cursus

Wij bieden, naast de training, in sommige gevallen ook diverse extra leermiddelen aan. Wanneer u zich gaat voorbereiden op een officieel examen dan raden wij aan om ook de extra leermiddelen te gebruiken die beschikbaar zijn bij deze training. Het kan voorkomen dat bij sommige cursussen alleen een examentraining en/of LiveLab beschikbaar is.

Examentraining (proefexamens)

In aanvulling op deze training kunt u een speciale examentraining aanschaffen. De examentraining bevat verschillende proefexamens die het echte examen dicht benaderen. Zowel qua vorm als qua inhoud. Dit is de ultieme manier om te testen of u klaar bent voor het examen. 

LiveLab

Als extra mogelijkheid bij deze training kunt u een LiveLab toevoegen. U voert de opdrachten uit op de echte hardware en/of software die van toepassing zijn op uw Lab. De LiveLabs worden volledig door ons gehost in de cloud. U heeft zelf dus alleen een browser nodig om gebruik te maken van de LiveLabs. In de LiveLab omgeving vindt u de opdrachten waarmee u direct kunt starten. De labomgevingen bestaan uit complete netwerken met bijvoorbeeld clients, servers, routers etc. Dit is de ultieme manier om uitgebreide praktijkervaring op te doen.

Waarom Icttrainingen.nl?

Via ons opleidingsconcept bespaar je tot 80% op trainingen

Start met leren wanneer je wilt. Je bepaalt zelf het gewenste tempo

Spar met medecursisten en profileer je als autoriteit in je vakgebied.

Ontvang na succesvolle afronding van je cursus het certificaat van deelname van Icttrainingen.nl

Krijg inzicht in uitgebreide voortgangsinformatie van jezelf of je medewerkers

Kennis opdoen met interactieve e-learning en uitgebreide praktijkopdrachten door gecertificeerde docenten

Bestelproces

Zodra wij uw order en betaling hebben verwerkt, zetten wij uw trainingen klaar en kunt u aan de slag. Heeft u toch nog vragen over ons orderproces kunt u onderstaande button raadplegen.

lees meer over het orderproces

hoe werkt aanvragen met STAP

Wat is inbegrepen?

Certificaat van deelname ja
Voortgangsbewaking ja
Geschikt voor mobiel ja
Kennis delen Onbeperkte toegang tot onze community met IT professionals
Studieadvies Onze consultants zijn beschikbaar om je te voorzien van studieadvies
Studiemateriaal Gecertificeerde docenten met uitgebreide kennis over de onderwerpen
Service Service via chat, telefoon, e-mail (razendsnel)

Platform

Na bestelling van je training krijg je toegang tot ons innovatieve leerplatform. Hier vind je al je gekochte (of gevolgde) trainingen, kan je eventueel cursisten aanmaken en krijg je toegang tot uitgebreide voortgangsinformatie.

Life Long Learning

Meerdere cursussen volgen? Misschien is ons Life Long Learning concept wel wat voor u

lees meer

Neem contact op

Studieadvies nodig? Neem contact op!


Contact