Training: Werken met Microsoft 365 Planner

Gegevens
Planner is een online applicatie die je helpt om projecten te beheren én om te communiceren met Microsoft 365-gebruikers binnen en buiten je organisatie. Planner is bedoeld om alle taken voor een bepaald project goed te plannen. Het is ideaal om in een team alle projecten/taken af te stemmen, maar ook voor je eigen taken is Planner heel geschikt. Met Planner bepaal je welke werkzaamheden er wanneer en (eventueel) door wie worden gedaan.
Deze training leert jou werken met Microsoft 365 Planner. Je leert hoe je door de planner-interface navigeert. Je leert om je eigen profiel te personalizeren, met behulp van thema’s en notificaties. Een belangrijke tool in Microsoft 365 Planner is 'Plans'. Plans zijn groepen die worden gebruikt om projecten, taken en voortgang te organiseren en te beheren. Je leert om op verschillende manieren een nieuw plan te maken en hoe je een plan kan toevoegen aan een bestaande Microsoft 365-groep. Daarnaast leer je plannen te beheren door ze een nieuwe naam te geven en door e-mailinstellingen te configureren.
Een efficiënte manier om een plan te beheren, is door het in taken op te splitsen. Je gaat leren om details, zoals vervaldatum, prioriteit, voortgang of labels, aan taken toe te voegen. Deze details zijn handig om een goed beeld van overall status van je plan te krijgen. Tot slot leer je om informatie te delen door bestand te uploaden naar SharePoint.
Resultaat
Na het afronden van deze training kun jij Mircrosoft 365 Planner inzetten om projecten effectief te managen.
Voorkennis
Geen voorkennis vereist
Doelgroep
Iedereen
Inhoud
Werken met Microsoft 365 Planner
Microsoft Planner: Signing-in & using Planner
Planner is an online application for managing projects and
- communicating with Microsoft 365 users within or outside your
- organization. In this course, you'll learn how to navigate the
- Planner interface to discover your plans and assigned tasks, you'll
- also see how to customize your profile, theme, and notifications
- using various tools.
Microsoft Planner: Planning projects
Plans are groups used to organize and manage projects, tasks,
- and progress. In this course, discover the different ways to create
- a new plan from scratch, how to add a plan to an existing Microsoft
- 365 Group, as well as how to manage your plans by renaming them and
- configuring email settings. You'll also see how to create a copy of
- your plan, get a direct link to share it with other members or
- guests, and how to export your plan into an Excel file.
Microsoft Planner: Managing tasks
In Microsoft Planner, an efficient way to manage a plan is to
- divide it up into tasks. In this course, learn how to create and
- work with tasks, for example, to assign them to one or more members
- of your team. You will also discover how to add more details to
- your tasks, like due dates, priority, progress, or labels. These
- details are useful to get an overall view of your plan. For
- instance, to display the progress of your plan, learn how to use
- the Charts view. If you prefer to display your scheduled and
- unscheduled tasks, then switch to the Schedule view. Lastly, see
- how to organize and filter your tasks by adding customized labels.
- You will also learn how to copy, move, and delete tasks.
Microsoft Planner: Sharing information
Microsoft Planner makes it easy to share information with other
- members of your plans. In this course, discover how to add files,
- photos and videos to tasks. If you upload these files from your
- computer, they will be automatically uploaded to your plan's
- SharePoint site, and you can re-use these files at any time by
- selecting them from SharePoint. This course will also teach you how
- to share links and how to display a preview of your attachments on
- a task card. Lastly, see how to add and reply to comments from
- Planner or Outlook.
Opties bij cursus
Wij bieden, naast de training, in sommige gevallen ook diverse extra leermiddelen aan. Wanneer u zich gaat voorbereiden op een officieel examen dan raden wij aan om ook de extra leermiddelen te gebruiken die beschikbaar zijn bij deze training. Het kan voorkomen dat bij sommige cursussen alleen een examentraining en/of LiveLab beschikbaar is.
Examentraining (proefexamens)
In aanvulling op deze training kunt u een speciale examentraining aanschaffen. De examentraining bevat verschillende proefexamens die het echte examen dicht benaderen. Zowel qua vorm als qua inhoud. Dit is de ultieme manier om te testen of u klaar bent voor het examen.
LiveLab
Als extra mogelijkheid bij deze training kunt u een LiveLab toevoegen. U voert de opdrachten uit op de echte hardware en/of software die van toepassing zijn op uw Lab. De LiveLabs worden volledig door ons gehost in de cloud. U heeft zelf dus alleen een browser nodig om gebruik te maken van de LiveLabs. In de LiveLab omgeving vindt u de opdrachten waarmee u direct kunt starten. De labomgevingen bestaan uit complete netwerken met bijvoorbeeld clients, servers, routers etc. Dit is de ultieme manier om uitgebreide praktijkervaring op te doen.
Inloggen
Waarom Icttrainingen.nl?
Via ons opleidingsconcept bespaar je tot 80% op trainingen
Start met leren wanneer je wilt. Je bepaalt zelf het gewenste tempo
Spar met medecursisten en profileer je als autoriteit in je vakgebied.
Ontvang na succesvolle afronding van je cursus het certificaat van deelname van Icttrainingen.nl
Krijg inzicht in uitgebreide voortgangsinformatie van jezelf of je medewerkers
Kennis opdoen met interactieve e-learning en uitgebreide praktijkopdrachten door gecertificeerde docenten
Bestelproces
Zodra wij uw order en betaling hebben verwerkt, zetten wij uw trainingen klaar en kunt u aan de slag. Heeft u toch nog vragen over ons orderproces kunt u onderstaande button raadplegen.
Een zakelijk account aanmaken
Wanneer je bestelt namens je bedrijf doe je er goed aan om aan zakelijk account bij ons aan te maken. Tijdens het registratieproces kan je hiervoor kiezen. Je hebt vervolgens de mogelijkheden om de bedrijfsgegevens in te voeren, PO-nummer & referentie en een afwijkend factuuradres toe te voegen.
Betaalmogelijkheden
Je hebt bij ons diverse betaalmogelijkheden. Bij alle betaalopties ontvang je sowieso een factuur na de bestelling. Gaat je werkgever betalen, dan kies je voor betaling per factuur.

Cursisten aanmaken
Als je een zakelijk account hebt aangemaakt dan heb je de optie om cursisten/medewerkers aan te maken onder je account. Als je dus meerdere trainingen koopt, kan je cursisten aanmaken en de cursussen vervolgens uitdelen aan je collega’s. De cursisten krijgen een e-mail met inloggegevens en dat zij kunnen starten met de cursus.
Voortgangsinformatie
Met een zakelijk account ben je automatisch beheerder van je organisatie en kan je naast cursisten ook managers aanmaken. Beheerders en managers kunnen tevens voortgang inzien van alle cursisten binnen de organisatie.
Wat is inbegrepen?
Certificaat van deelname | ja |
Voortgangsbewaking | ja |
Award Winning E-learning | ja |
Geschikt voor mobiel | ja |
Kennis delen | Onbeperkte toegang tot onze community met IT professionals |
Studieadvies | Onze consultants zijn beschikbaar om je te voorzien van studieadvies |
Studiemateriaal | Gecertificeerde docenten met uitgebreide kennis over de onderwerpen |
Service | Service via chat, telefoon, e-mail (razendsnel) |
Platform
Na bestelling van je training krijg je toegang tot ons innovatieve leerplatform. Hier vind je al je gekochte (of gevolgde) trainingen, kan je eventueel cursisten aanmaken en krijg je toegang tot uitgebreide voortgangsinformatie.

FAQ
- Op welke manieren kan ik betalen?
- Hoe werkt het bestelproces?
- Kan ik persoonlijke begeleiding krijgen bij mijn training?
Niet gevonden wat je zocht? Bekijk alle vragen of neem contact op.