Training: Google G Suite Administrator

Gegevens
In deze Google G Suite cursus maakt u kennis met alle administrator functionaliteiten die beschikbaar zijn in G Suite. Zo leert u alles over user management, groep en organisatie- management, de e-mail en kalenderomgeving, security en mobile device management.
Resultaat
Na succesvolle afronding kunt u als G Suite beheerder gebruik maken van de belangrijkste functionaliteiten.
Voorkennis
Voor deze cursus is geen specifieke voorkennis vereist.
Doelgroep
Manager, Teamleider
Inhoud
Google G Suite Administrator
Google G Suite Admin: User Management
- start the course
- list G Suite components
- describe G Suite sign-up requirements
- create a G Suite account in the cloud.
- describe the purpose of a G Suite user account
- discuss how G Suite users are created
- create G Suite users manually
- import G Suite users from a CSV file
- use e-mail to invite users to G Suite
- recognize how to rename and move G Suite users
- list G Suite user settings
- modify G Suite user settings
- recognize when G Suite user accounts should be suspended or removed
- suspend and delete G Suite user accounts
- recover a deleted G Suite user account
- describe G Suite user password settings
- manage G Suite user password settings
- describe how administrative role delegation works
- assign an existing role
- create a custom role and delegate it for administrative access
- describe and configure G Suite user accounts
G Suite: Group and OU Management
- start the course
- describe how G Suite groups are used
- discuss how to create G Suite groups
- describe G Suite group settings
- create and modify groups
- recognize when to disable and delete G Suite groups
- recognize how to disable and delete G Suite groups
- share documents, videos, and sites with G Suite groups
- manage permissions and group settings
- manage G Suite group sharing and permissions
- describe the benefits of using organizational units in G Suite
- create a G Suite OU
- manage services by OU
- work with groups and OUs in G Suite
G Suite: E-mail and Calendar Management
- start the course
- describe G Suite mail routing
- work with G Suite mail sender lists
- configure domain and IP address whitelists
- list e-mail best practices
- recognize why e-mail filtering makes e-mail usage efficient
- configure an e-mail message footer and control inbound message file attachments
- configure a Sender Policy Framework DNS record
- describe which types of items can be migrated to G Suite
- migrate e-mail, contacts, and calendar items to G Suite
- describe G Suite calendaring options
- describe the purpose of calendar sharing and list the benefits
- create and share a group calendar
- delegate calendar access to others
- create and work with calendar resources
- manage G Suite e-mail and calendaring
G Suite: Security, Service, and Mobile Device Management
- start the course
- recognize how G Suite sharing works
- configure sharing settings
- describe Chrome policy settings
- configure Chrome policy settings
- perform Google Drive storage capacity planning for your domain
- understand the impact of various G Suite Service settings
- configure G Suite Service settings
- improve security and performance as well as troubleshooting with usage reports
- set up alerts to notify administrators via e-mail
- describe the steps Google takes to secure tenant data
- describe the purpose of G Suite exception groups
- use exception groups to manage security options
- list various G Suite user authentication options
- configure G Suite user authentication options
- describe the need for centralized mobile device management
- install G Suite mobile device apps
- configure Android settings
- configure Google Sync settings
- control user access from a mobile device
- configure G Suite security, service settings, and manage mobile devices
Opties bij cursus
Wij bieden, naast de training, in sommige gevallen ook diverse extra leermiddelen aan. Wanneer u zich gaat voorbereiden op een officieel examen dan raden wij aan om ook de extra leermiddelen te gebruiken die beschikbaar zijn bij deze training. Het kan voorkomen dat bij sommige cursussen alleen een examentraining en/of LiveLab beschikbaar is.
Examentraining (proefexamens)
In aanvulling op deze training kunt u een speciale examentraining aanschaffen. De examentraining bevat verschillende proefexamens die het echte examen dicht benaderen. Zowel qua vorm als qua inhoud. Dit is de ultieme manier om te testen of u klaar bent voor het examen.
LiveLab
Als extra mogelijkheid bij deze training kunt u een LiveLab toevoegen. U voert de opdrachten uit op de echte hardware en/of software die van toepassing zijn op uw Lab. De LiveLabs worden volledig door ons gehost in de cloud. U heeft zelf dus alleen een browser nodig om gebruik te maken van de LiveLabs. In de LiveLab omgeving vindt u de opdrachten waarmee u direct kunt starten. De labomgevingen bestaan uit complete netwerken met bijvoorbeeld clients, servers, routers etc. Dit is de ultieme manier om uitgebreide praktijkervaring op te doen.
Inloggen
Waarom Icttrainingen.nl?
Via ons opleidingsconcept bespaar je tot 80% op trainingen
Start met leren wanneer je wilt. Je bepaalt zelf het gewenste tempo
Spar met medecursisten en profileer je als autoriteit in je vakgebied.
Ontvang na succesvolle afronding van je cursus het certificaat van deelname van Icttrainingen.nl
Krijg inzicht in uitgebreide voortgangsinformatie van jezelf of je medewerkers
Kennis opdoen met interactieve e-learning en uitgebreide praktijkopdrachten door gecertificeerde docenten
Bestelproces
Zodra wij uw order en betaling hebben verwerkt, zetten wij uw trainingen klaar en kunt u aan de slag. Heeft u toch nog vragen over ons orderproces kunt u onderstaande button raadplegen.
Een zakelijk account aanmaken
Wanneer je bestelt namens je bedrijf doe je er goed aan om aan zakelijk account bij ons aan te maken. Tijdens het registratieproces kan je hiervoor kiezen. Je hebt vervolgens de mogelijkheden om de bedrijfsgegevens in te voeren, PO-nummer & referentie en een afwijkend factuuradres toe te voegen.
Betaalmogelijkheden
Je hebt bij ons diverse betaalmogelijkheden. Bij alle betaalopties ontvang je sowieso een factuur na de bestelling. Gaat je werkgever betalen, dan kies je voor betaling per factuur.

Cursisten aanmaken
Als je een zakelijk account hebt aangemaakt dan heb je de optie om cursisten/medewerkers aan te maken onder je account. Als je dus meerdere trainingen koopt, kan je cursisten aanmaken en de cursussen vervolgens uitdelen aan je collega’s. De cursisten krijgen een e-mail met inloggegevens en dat zij kunnen starten met de cursus.
Voortgangsinformatie
Met een zakelijk account ben je automatisch beheerder van je organisatie en kan je naast cursisten ook managers aanmaken. Beheerders en managers kunnen tevens voortgang inzien van alle cursisten binnen de organisatie.
Wat is inbegrepen?
Certificaat van deelname | ja |
Voortgangsbewaking | ja |
Award Winning E-learning | ja |
Geschikt voor mobiel | ja |
Kennis delen | Onbeperkte toegang tot onze community met IT professionals |
Studieadvies | Onze consultants zijn beschikbaar om je te voorzien van studieadvies |
Studiemateriaal | Gecertificeerde docenten met uitgebreide kennis over de onderwerpen |
Service | Service via chat, telefoon, e-mail (razendsnel) |
Platform
Na bestelling van je training krijg je toegang tot ons innovatieve leerplatform. Hier vind je al je gekochte (of gevolgde) trainingen, kan je eventueel cursisten aanmaken en krijg je toegang tot uitgebreide voortgangsinformatie.

FAQ
- Op welke manieren kan ik betalen?
- Hoe werkt het bestelproces?
- Kan ik persoonlijke begeleiding krijgen bij mijn training?
Niet gevonden wat je zocht? Bekijk alle vragen of neem contact op.