Training: Access 2019- update

Gegevens
Raak vertrouwd met de nieuwste functies van Acces 2019. Microsoft Access is een databasebeheersysteem en maakt deel uit van Microsoft Office 2019- suite. In deze training leer je meer over de functies van de nieuwste Acces versie. Het is een krachtig programma waarmee gebruikers grote hoeveelheden gegevens kunnen opslaan en deze gegevens voor verschillende toepassingen kunnen analyseren.
Tijdens deze training leer je onder andere:
- Een eenvoudige en uitgebreide query en formulieren maken.
- Verken tabellen, primaire sleutels en verbanden en ontdek hoe je zowel velden als veld eigenschappen kunt opmaken en bewerken.
- Gegevens opslaan en het beschermen van jouw database.
- Database-item afdrukken,exporteren en versturen via e-mail.
- Gegevens importeren, opmaakinstellingen wijzigen, vervolg keuzemenu's maken, gegevensvalidatie uitvoeren en labels maken met jouw gegevens.
- Database opschonen en analyseren.
Resultaat
Na het volgen van deze training kan je zelfstandig aan de slag met opslaan, printen, exporteren en versturen van data met behulp van Access 2019.
Voorkennis
Deze training is speciaal ontwikkeld voor aankomende en enigszins ervaren gebruikers die in staat zijn om tabellen en query’s te maken voor een bestaande of nieuwe databaseapplicatie of voor hen die grote datahoeveelheden moeten analyseren. Ervaring met het werken in een Windows-omgeving en met bestanden en mappen is gewenst. Een goede kennis van functies van Microsoft Excel strekt zeker tot voordeel.
Doelgroep
Eindgebruikers
Inhoud
Access 2019- update
Access 2019: Working with Databases
A database is an organized collection of data that can be
- accessed, analyzed, and exported into useful reports. In order to
- create a database, you will first need to become familiar with the
- database tool at hand. In this 6-video course, "Working with
- Databases," you will explore the Access 2019 database application
- in the Microsoft Office 2019 suite. Learners will also discover how
- to open existing databases and create new ones, and learn how to
- customize the interface, including the Quick Access Toolbar and
- ribbon. Begin the Access 2019 course by observing how to open the
- application and open a database, and then how to use database
- templates to create a database quickly. You will then navigate the
- interface to locate tools available to manage and create a
- database, and explore how to customize the application's interface
- and theme. This leads into customizing the Quick Access toolbar.
- Learners will conclude the course by observing how to customize the
- tool ribbon.
Access 2019: Saving, Printing & Exporting Databases
In this 6-video course, "Saving, Printing, and Exporting
- Databases," learners will discover how to save data, print database
- items, export a database, and send tables via email in Access 2019.
- To begin, learn how to save your data as a database or object, and
- then move onto saving regularly and repairing, backing up, and
- adjusting your database save settings. This leads learners into
- observing how to protect a database by adding password encryption
- if it contains confidential or sensitive data. Any object contained
- in your Access database can be printed, so you will next learn how
- to print items in your database. Furthermore, learn how to export
- data that you have compiled in your database to a different
- program; observe how Access allows you to export data in a variety
- of different formats including Excel spreadsheets, PDF files, and
- HTML formatted web pages. You will conclude the course by
- discovering how to send your database table via email using
- Access's integrated email function.
Access 2019: Tables, Fields & Entries
To get the most out of Access 2019, one needs to understand the
- structure and main elements of a database. In this 9-video course,
- "Access 2019: Tables, Fields, and Entries," learners can explore
- tables, primary keys, and relationships, and discover how to format
- and edit both fields and field properties. Begin by learning the
- structure and key features of your database such as a table, field,
- value, query, and form. Then learn how to create a table
- automatically or manually in a database, and organize, filter, and
- hide database items. Examine how to insert fields into tables,
- format database fields, and edit database field properties, as each
- field in an Access data table has a particular format. In Access,
- you will often find that data values inserted into different tables
- are related, so discover how to link data in different tables to
- help visualize the relationship between records spread across
- multiple tables. Then move on to observing how to manage data
- relationships, and finally, to learning how to visualize object
- dependencies.
Access 2019: Inserting, Importing & Formatting Data
In this 8-video course, "Access 2019: Inserting, Importing, and
- Formatting Data," learners will discover how to enter and import
- data, change formatting settings, create dropdown menus, enforce
- data validation, and create labels with data. Begin the course by
- learning how to insert data into a table, and then explore how to
- modify the default navigation settings. In Access, you can import
- data that has been created or edited in a different program, which
- can save you the time required to manually reenter your data values
- or records. You will next learn how to use Excel data in a
- database. This leads into exploring how to import an address book
- from Outlook. Thereafter, learners will delve into formatting text
- in their data; creating a dropdown menu; and also creating data
- validation rules, which can be used to place limits on the
- information that can be inserted into access data tables. The
- course concludes by demonstrating how to create labels.
Access 2019: Finding & Organizing Data
There are multiple ways to find or search for elements and
- Access allows you to adapt your view on fields by sorting and
- filtering data values. This 6-video course, "Access 2019: Finding
- and Organizing Data," allows learners to discover how to sort,
- filter, find, and replace features available in Access 2019. This
- process will enable you to save time and locate the information you
- need most within your Access database values. To begin, you will
- learn how to sort the data in the data tables, and then filter the
- data in the data tables. Explore how to search and locate data
- values, which is useful if you have a large number of records in
- your data table. Also, you will discover how to replace data
- values. Creating an index in Access can help find a value or record
- more quickly, which is particularly useful if a data table contains
- a large number of records; learners will also observe how to edit
- database indexes. Conclude with a look at finding duplicate values
- in a database.
Access 2019: Creating Forms & Queries
Forms in Access 2019 are designed to help you visualize records
- and create new data entries more easily. In this 8-video course,
- "Access 2019: Creating Forms and Queries," learners discover how to
- create forms quickly using the form wizard tool, add data values,
- create queries, and perform calculations. Begin by learning how to
- create a data entry form with the wizard tool, before exploring the
- use of different form types. Discover how to create a data entry
- form from scratch, and edit form elements by inserting text in a
- form. You will then observe how to create a simple query, as well
- as a crosstab query, which allows you to cross reference data that
- you have extracted from your Access database. The course continues
- by demonstrating how to perform a simple calculation, with which,
- for example, you can apply sum, maximum, and average formulas to
- analyze the information inserted into a query, and concludes by
- showing learners how to create a calculated field.
Access 2019: Customizing Forms
In this 8-video course, "Access 2019: Customizing Forms,"
- learners explore how to add and customize forms, restructure
- individual elements, or change the theme to enhance a form's look
- and feel. Begin by formatting text boxes inserted into a form. Then
- move on to inserting a list box—list boxes can be used to limit
- values that can be inserted into forms. Next, observe how to insert
- checkboxes, which can be used to simplify some of the questions or
- fields in an Access form. This leads into inserting buttons, used
- to give users greater control over Access data entry forms. Next,
- delve into reorganizing a form, making an Access form easier to use
- by reorganizing different elements and controls that have been
- created. Then explore editing information in a form, such as title,
- time, date, or adding images. Discover how to customize the
- appearance of a form, by, for example, changing the overall theme,
- selecting a new color, and changing the text font schemes. Conclude
- the course by observing how to edit a form's properties.
Access 2019: Using the Report & Analysis Tools
To get the most out of a database, you can extract data and
- analyze data patterns. Reports allow you to extract and view the
- information you need. You can also get a clear global view of a
- database by keeping your data clean. Once you have created a
- database, it is important to know how to analyze and interpret
- data. In this 5-video Access 2019 course, you will discover how to
- create reports, as well as how to create custom and automatic
- reports to extract needed information. Also, learners will observe
- how to clean up a database and analyze the database itself. Begin
- by creating a quick report, then learn how to create a database
- report from scratch. This leads to exploring how to customize a
- report, for example, formatting text and inserting additional
- items, modifying the layout or page orientation. Next, explore
- cleaning up a database; Access Speech is a useful query that can be
- used to clean up a database file. Conclude the course by observing
- how to analyze a database.
Opties bij cursus
Wij bieden, naast de training, in sommige gevallen ook diverse extra leermiddelen aan. Wanneer u zich gaat voorbereiden op een officieel examen dan raden wij aan om ook de extra leermiddelen te gebruiken die beschikbaar zijn bij deze training. Het kan voorkomen dat bij sommige cursussen alleen een examentraining en/of LiveLab beschikbaar is.
Examentraining (proefexamens)
In aanvulling op deze training kunt u een speciale examentraining aanschaffen. De examentraining bevat verschillende proefexamens die het echte examen dicht benaderen. Zowel qua vorm als qua inhoud. Dit is de ultieme manier om te testen of u klaar bent voor het examen.
LiveLab
Als extra mogelijkheid bij deze training kunt u een LiveLab toevoegen. U voert de opdrachten uit op de echte hardware en/of software die van toepassing zijn op uw Lab. De LiveLabs worden volledig door ons gehost in de cloud. U heeft zelf dus alleen een browser nodig om gebruik te maken van de LiveLabs. In de LiveLab omgeving vindt u de opdrachten waarmee u direct kunt starten. De labomgevingen bestaan uit complete netwerken met bijvoorbeeld clients, servers, routers etc. Dit is de ultieme manier om uitgebreide praktijkervaring op te doen.
Inloggen
Waarom Icttrainingen.nl?
Via ons opleidingsconcept bespaar je tot 80% op trainingen
Start met leren wanneer je wilt. Je bepaalt zelf het gewenste tempo
Spar met medecursisten en profileer je als autoriteit in je vakgebied.
Ontvang na succesvolle afronding van je cursus het certificaat van deelname van Icttrainingen.nl
Krijg inzicht in uitgebreide voortgangsinformatie van jezelf of je medewerkers
Kennis opdoen met interactieve e-learning en uitgebreide praktijkopdrachten door gecertificeerde docenten
Bestelproces
Zodra wij uw order en betaling hebben verwerkt, zetten wij uw trainingen klaar en kunt u aan de slag. Heeft u toch nog vragen over ons orderproces kunt u onderstaande button raadplegen.
Een zakelijk account aanmaken
Wanneer je bestelt namens je bedrijf doe je er goed aan om aan zakelijk account bij ons aan te maken. Tijdens het registratieproces kan je hiervoor kiezen. Je hebt vervolgens de mogelijkheden om de bedrijfsgegevens in te voeren, PO-nummer & referentie en een afwijkend factuuradres toe te voegen.
Betaalmogelijkheden
Je hebt bij ons diverse betaalmogelijkheden. Bij alle betaalopties ontvang je sowieso een factuur na de bestelling. Gaat je werkgever betalen, dan kies je voor betaling per factuur.

Cursisten aanmaken
Als je een zakelijk account hebt aangemaakt dan heb je de optie om cursisten/medewerkers aan te maken onder je account. Als je dus meerdere trainingen koopt, kan je cursisten aanmaken en de cursussen vervolgens uitdelen aan je collega’s. De cursisten krijgen een e-mail met inloggegevens en dat zij kunnen starten met de cursus.
Voortgangsinformatie
Met een zakelijk account ben je automatisch beheerder van je organisatie en kan je naast cursisten ook managers aanmaken. Beheerders en managers kunnen tevens voortgang inzien van alle cursisten binnen de organisatie.
Wat is inbegrepen?
Certificaat van deelname | ja |
Voortgangsbewaking | ja |
Award Winning E-learning | ja |
Geschikt voor mobiel | ja |
Kennis delen | Onbeperkte toegang tot onze community met IT professionals |
Studieadvies | Onze consultants zijn beschikbaar om je te voorzien van studieadvies |
Studiemateriaal | Gecertificeerde docenten met uitgebreide kennis over de onderwerpen |
Service | Service via chat, telefoon, e-mail (razendsnel) |
Platform
Na bestelling van je training krijg je toegang tot ons innovatieve leerplatform. Hier vind je al je gekochte (of gevolgde) trainingen, kan je eventueel cursisten aanmaken en krijg je toegang tot uitgebreide voortgangsinformatie.

FAQ
- Op welke manieren kan ik betalen?
- Hoe werkt het bestelproces?
- Kan ik persoonlijke begeleiding krijgen bij mijn training?
Niet gevonden wat je zocht? Bekijk alle vragen of neem contact op.