Training: Getting Started with Ubuntu

Gegevens
In deze Ubuntu training / cursus maakt u kennis met het besturingssysteem Ubuntu. Tijdens deze cursus komen de tools aan bod die nodig zijn om Ubuntu te beheren. Deze cursus is ideaal geschikt voor personen die een eerste kennismaking met Ubuntu willen krijgen.
Onderwerpen die onder andere aan bod komen zijn VirtualBox, Advanced Packaging Tool, Emacs, vi/vim, tar, gzip, bzip2, sudo en nog veel meer.
Resultaat
Na het volgen van deze cursus bent u bekend met de basis van Ubuntu.
Voorkennis
Voor het volgen van deze training is geen specifieke voorkennis voor vereist.
Doelgroep
Helpdeskmedewerker
Inhoud
Getting Started with Ubuntu
Introduction to Ubuntu
- start the course
- configure a virtual machine using a DVD image of Ubuntu
- install Ubuntu in a virtual machine
- configure Ubuntu 14.04 with VirtualBox guest additions
- choose a variant of Ubuntu with emphasis on Kubuntu, Lubuntu, and Xubuntu
- install, remove, and navigate software packages using the Ubuntu Software Centre
- use Advanced Packaging Tool or APT to install, update, remove, and search for software packages in Ubuntu
- search with the Unity Dash feature in Ubuntu and change its privacy setting
- enable and navigate with virtual workspaces in Ubuntu
- configure the background appearance, brightness & lock settings, and the Unity Tweak Tool in Ubuntu
- configure the security and privacy-related settings from System Settings
- enable backups using the built-in backup tool
- navigate and configure the Ubuntu File Manager
- monitor system performance using System Monitor
- configure software sources and additional drivers
- get up and running with Emacs
- get up and running with vi/vim
- display and modify file permissions from File Manager
- mitigate the dangers of 'rm -rf'
- create an archive with tar, gzip, and bzip2
- configure and use sudo
- modify locale settings
- share files with Microsoft Windows using Samba
- connect to files shared by a Microsoft Windows computer
- connect to remote computers using ssh and scp
- configure an authentication key for ssh
- create a symbolic link using ln
Opties bij cursus
Wij bieden, naast de training, in sommige gevallen ook diverse extra leermiddelen aan. Wanneer u zich gaat voorbereiden op een officieel examen dan raden wij aan om ook de extra leermiddelen te gebruiken die beschikbaar zijn bij deze training. Het kan voorkomen dat bij sommige cursussen alleen een examentraining en/of LiveLab beschikbaar is.
Examentraining (proefexamens)
In aanvulling op deze training kunt u een speciale examentraining aanschaffen. De examentraining bevat verschillende proefexamens die het echte examen dicht benaderen. Zowel qua vorm als qua inhoud. Dit is de ultieme manier om te testen of u klaar bent voor het examen.
LiveLab
Als extra mogelijkheid bij deze training kunt u een LiveLab toevoegen. U voert de opdrachten uit op de echte hardware en/of software die van toepassing zijn op uw Lab. De LiveLabs worden volledig door ons gehost in de cloud. U heeft zelf dus alleen een browser nodig om gebruik te maken van de LiveLabs. In de LiveLab omgeving vindt u de opdrachten waarmee u direct kunt starten. De labomgevingen bestaan uit complete netwerken met bijvoorbeeld clients, servers, routers etc. Dit is de ultieme manier om uitgebreide praktijkervaring op te doen.
Inloggen
Waarom Icttrainingen.nl?
Via ons opleidingsconcept bespaar je tot 80% op trainingen
Start met leren wanneer je wilt. Je bepaalt zelf het gewenste tempo
Spar met medecursisten en profileer je als autoriteit in je vakgebied.
Ontvang na succesvolle afronding van je cursus het certificaat van deelname van Icttrainingen.nl
Krijg inzicht in uitgebreide voortgangsinformatie van jezelf of je medewerkers
Kennis opdoen met interactieve e-learning en uitgebreide praktijkopdrachten door gecertificeerde docenten
Bestelproces
Zodra wij uw order en betaling hebben verwerkt, zetten wij uw trainingen klaar en kunt u aan de slag. Heeft u toch nog vragen over ons orderproces kunt u onderstaande button raadplegen.
Een zakelijk account aanmaken
Wanneer je bestelt namens je bedrijf doe je er goed aan om aan zakelijk account bij ons aan te maken. Tijdens het registratieproces kan je hiervoor kiezen. Je hebt vervolgens de mogelijkheden om de bedrijfsgegevens in te voeren, PO-nummer & referentie en een afwijkend factuuradres toe te voegen.
Betaalmogelijkheden
Je hebt bij ons diverse betaalmogelijkheden. Bij alle betaalopties ontvang je sowieso een factuur na de bestelling. Gaat je werkgever betalen, dan kies je voor betaling per factuur.

Cursisten aanmaken
Als je een zakelijk account hebt aangemaakt dan heb je de optie om cursisten/medewerkers aan te maken onder je account. Als je dus meerdere trainingen koopt, kan je cursisten aanmaken en de cursussen vervolgens uitdelen aan je collega’s. De cursisten krijgen een e-mail met inloggegevens en dat zij kunnen starten met de cursus.
Voortgangsinformatie
Met een zakelijk account ben je automatisch beheerder van je organisatie en kan je naast cursisten ook managers aanmaken. Beheerders en managers kunnen tevens voortgang inzien van alle cursisten binnen de organisatie.
Wat is inbegrepen?
Certificaat van deelname | ja |
Voortgangsbewaking | ja |
Award Winning E-learning | ja |
Geschikt voor mobiel | ja |
Kennis delen | Onbeperkte toegang tot onze community met IT professionals |
Studieadvies | Onze consultants zijn beschikbaar om je te voorzien van studieadvies |
Studiemateriaal | Gecertificeerde docenten met uitgebreide kennis over de onderwerpen |
Service | Service via chat, telefoon, e-mail (razendsnel) |
Platform
Na bestelling van je training krijg je toegang tot ons innovatieve leerplatform. Hier vind je al je gekochte (of gevolgde) trainingen, kan je eventueel cursisten aanmaken en krijg je toegang tot uitgebreide voortgangsinformatie.

FAQ
- Op welke manieren kan ik betalen?
- Hoe werkt het bestelproces?
- Kan ik persoonlijke begeleiding krijgen bij mijn training?
Niet gevonden wat je zocht? Bekijk alle vragen of neem contact op.